Ο Νίκος Βισκαδουράκης είναι ένας καταξιωμένος τόσο στη χώρα μας όσο και στο εξωτερικό ζωγράφος από το Ηράκλειο. Σε ηλικία μόλις 17 ετών, κάνει την πρώτη ατομική του
έκθεση στη Βασιλική του Αγίου Μάρκου, τη Δημοτική Πινακοθήκη της πόλης, ενώ το 1978 ακολουθεί δεύτερη
ατομική έκθεση στον ίδιο χώρο, κατόπιν επιλογής και έγκρισης του γνωστού ζωγράφου Θωμά Φανουράκη, ο οποίος
παραχωρεί μάλιστα και συστατική επιστολή στο νέο ζωγράφο «με ταλέντα που
τα ζηλεύει», όπως λέει.
Το 1983 εισάγεται στη Σχολή Καλών Τεχνών της Θεσσαλονίκης, ενώ το δεύτερο χρόνο μπαίνει στο εργαστήρι της Τέτας Μακρή. Κατά τη
διάρκεια της σπουδαστικής του περιόδου παρουσιάζει έργα του σε ομαδικές
εκθέσεις στην ιδιαίτερη πατρίδα του και στη Δημοτική Πινακοθήκη Λεμεσσού
(«Ηρακλειώτες καλλιτέχνες»,1988) καθώς και σε 2 ατομικές εκθέσεις σε
Ηράκλειο και Ρέθυμνο (γκαλερί Σταυρακάκη, 1987 και στο εργαστήρι Α.
Θεοδωράκη, 1987). Παράλληλα, εργάζεται για σημαντικές αναθέσεις που
λαμβάνει από ιδιώτες όσο και τον Δήμο Ηρακλείου, ενώ έργα του
αγοράζονται από την Εμπορική Τράπεζα.
Το 1989 ξεκινά τη συνεργασία του με τον χώρο τέχνης Αριάδνη στο
Ηράκλειο, που οδηγεί την επόμενη χρονιά σε ατομική του έκθεση, με μία
ενότητα έργων που προδίδει ήδη τη νέο-εξπρεσσιονιστική του γραφή.
Τη
δεκαετία αυτή, και ενώ παράλληλα διδάσκει ζωγραφική και ελεύθερο σχέδιο
σε σχολές του Ηρακλείου, η γκαλερί Αριάδνη επιλέγει το έργο του για τις
διεθνείς φουάρ Art Athina 6, 1998, και Mi Art , Μιλάνο, 2000, όπου
αποσπά ιδιαίτερα θετικές κριτικές.
Την περίοδο αυτή, ξεκινά συνεργασία
με την γκαλερί Κρεωνίδης και παράλληλα, λαμβάνει μέρος σε ομαδικές
εκθέσεις σε Ηράκλειο, Ρέθυμνο και Αθήνα (γκαλερί Κρεωνίδης, 1998, Κέντρο
Σύγχρονης Τέχνης-Λ. Κανακάκης, 1998 και στην έκθεση «7+7 πλην»,
Εκθεσιακός χώρος Ένωσης Πτυχιούχων, Αθήνα 2000). Η δεκαετία κλείνει με
την έκθεση έργων του στο Παγοποιείον, όπως και με ατομική έκθεση στην γκαλερί Αριάδνη
με μία νέα ενότητα έργων, με αφαιρετική χειρονομιακή γραφή.
Την τελευταία δεκαετία (2000-2010) ο Νίκος Βισκαδουράκης με ιδιαίτερο
ενδιαφέρον για τα κοινά της πόλης όπου ζει και εργάζεται, γράφει συχνά
στον τοπικό Τύπο. Έργα του βρίσκουν τη θέση τους σε Μουσεία, Πινακοθήκες
όσο και την Πινακοθήκη του Δήμου Ηρακλείου και παράλληλα συμμετέχει σε
αρκετές ομαδικές εκθέσεις σε Ηράκλειο, Ρέθυμνο, Χανιά και Πρέβεζα.
Το
2005 παρουσιάζει μία νέα ενότητα έργων στη γκαλερί Αριάδνη. Η έκθεση
αυτή, δίνει την αφορμή για ένα ακόμη εκτενές αφιέρωμα στο ζωγράφο (
Π. Ι. Επιτροπάκης, «Νίκος Βισκαδουράκης. Ένας τοπιογράφος του
υποσυνείδητου», Κρητικό Πανόραμα, Μάρτιος-Απρίλιος 2005).
Η δεκαετία
κλείνει με έκθεση που του διοργανώνει το Ιστορικό Μουσείο Κρήτης με
τίτλο «Ο Βασιλιάς είναι Γυμνός!».
Μάλιστα σε σχετική του ανακοίνωση το Ιστορικό Μουσείο Κρήτης ανέφερε: " Η σύγχρονη τέχνη, τουλάχιστον το κομμάτι της που χαρακτηρίζεται από
αυτοσυνείδηση, έχει μέσα στην ποικιλομορφία της ένα κοινό
χαρακτηριστικό: ενσωματώνει στην τέχνη την ιστορία της τέχνης. Εκτός
από την όποια καθαρή «αισθητική απόλαυση», κάθε άξιο λόγου καλλιτεχνικό
διάβημα ανοίγει μια συζήτηση για την ιστορική πορεία της τέχνης. Με το
σκεπτικό αυτό, το Ιστορικό Μουσείο Κρήτης παρουσιάζει στο κοινό την
έκθεση ζωγραφικής του σημαντικού Ηρακλειώτη ζωγράφου Νίκου Βισκαδουράκη
με τίτλο «Ο Βασιλιάς είναι Γυμνός!».
Διανύοντας την τέταρτη δεκαετία της καλλιτεχνικής του πορείας, ο Νίκος Βισκαδουράκης καταθέτει με την ενότητα αυτή «την κορύφωση μίας μακράς και δύσκολης διαδρομής», όπως λέει χαρακτηριστικά ο ίδιος. «Έργο προσωπικό με ξεκάθαρη την καλλιτεχνική του ταυτότητα», αναφέρει στο σημείωμά της στο κατάλογο της έκθεσης η ιστορικός τέχνης Ντενίζ-Χλόη Αλεβίζου, «προβάλλει συνεπές και ουσιαστικό, θεμελιώνοντας τη συμβολή του Νίκου Βισκαδουράκη ανάμεσα στις σημαντικότερες σύγχρονες δυνάμεις του νεο-εξπρεσιονισμού στην Ελλάδα».
Διανύοντας την τέταρτη δεκαετία της καλλιτεχνικής του πορείας, ο Νίκος Βισκαδουράκης καταθέτει με την ενότητα αυτή «την κορύφωση μίας μακράς και δύσκολης διαδρομής», όπως λέει χαρακτηριστικά ο ίδιος. «Έργο προσωπικό με ξεκάθαρη την καλλιτεχνική του ταυτότητα», αναφέρει στο σημείωμά της στο κατάλογο της έκθεσης η ιστορικός τέχνης Ντενίζ-Χλόη Αλεβίζου, «προβάλλει συνεπές και ουσιαστικό, θεμελιώνοντας τη συμβολή του Νίκου Βισκαδουράκη ανάμεσα στις σημαντικότερες σύγχρονες δυνάμεις του νεο-εξπρεσιονισμού στην Ελλάδα».
Πηγή για τις φωτογραφίες: nikosviskadourakis.blogspot.gr
Πηγή για το βιογραφικό: el.wikipedia.org / www.historical-museum.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου